Is it all about mindset? (VIDEO)
-
Welke rol kan ik als onderzoeker hebben in de maatschappij?
-
Wat houdt mij tegen om die maatschappelijke rol op te nemen?
-
Wat als mijn inzichten helder en toegankelijk zouden zijn voor hen die ervan moeten weten?
-
Wie is nog eigenaar van mijn topic?
Wie communiceert? (VIDEO + WORKSHOP)
-
Is de 'ik' in onderzoek belangrijk?
-
Waar ligt de grens tussen mij als privépersoon en mij als onderzoeker?
-
Wat zijn mijn kernwaarden? Wat vind ik belangrijk?
-
Wat zijn mijn talenten en vaardigheden? En mijn valkuilen?
Waarom communiceren? (VIDEO + WORKSHOP)
-
Wat is mijn visie als onderzoeker? Wat is mijn missie als onderzoeker?
-
We werken aan de hand van het model The Golden Circle van Simon Sinek.
Waarover communiceren? (VIDEO + WORKSHOP)
-
The research box: de kern van mijn onderzoek past in een klein doosje.
-
Welke verhalen heb ik te vertellen?
-
Welke metaforen kan ik verzinnen rond mijn onderzoek?
-
Welke linken kan ik leggen met de actualiteit?
-
We bekijken de vorm en structuur van vijf communicatiemiddelen die vaak door onderzoekers gebruikt worden.
Met wie communiceren? (VIDEO + WORKSHOP)
-
Wat is het verschil tussen doelgroepen en stakeholders?
-
Wie zijn de stakeholders rond mijn topic?
-
Wie moet iets weten?
-
Wie moet iets vinden?
-
Wie moet iets doen?
Hoe communiceren? (VIDEO + WORKSHOP)
-
Welke communicatiemiddelen zijn het meeste geschikt voor welke stakeholder?
-
Welke middelen kunnen elkaar versterken (crossmediaal communiceren)?
-
Welke middelen eenmalig inzetten en welke continu?
-
We stellen een matrix op waarbij we stakeholders linken aan communicatiemiddelen, met een concrete tijdsplanning.
De strategie finetunen (WORKSHOP)
-
We verfijnen de communicatiestrategie.
-
We werken sterk op maat, op basis van de noden. We voorzien ruimte om een communicatieactie uit te werken. Bijvoorbeeld: structuur van een website, opmaak van een persbericht of presentatie, opnemen van een video, enzovoort.