Is it all about mindset? (VIDEO)

 

  • Welke rol kan ik als onderzoek hebben in de maatschappij?

  • Wat houdt mij tegen om die maatschappelijke rol op te nemen?

  • Wat als mijn inzichten helder en toegankelijk zouden zijn voor hen die ervan moeten weten?

  • Wie is nog eigenaar van mijn topic?

 

Wie communiceert? (VIDEO + WORKSHOP)

 

  • Is de 'ik' in onderzoek belangrijk?

  • Waar ligt de grens tussen mij als privépersoon en mij als onderzoeker?

  • Wat zijn mijn kernwaarden? Wat vind ik belangrijk?

  • Wat zijn mijn talenten en vaardigheden? En mijn valkuilen?

 

Waarom communiceren? (VIDEO + WORKSHOP)

 

  • Wat is mijn visie als onderzoeker? Wat is mijn missie als onderzoeker? 

  • We werken aan de hand van het model The Golden Circle van Simon Sinek.

 

Waarover communiceren? (VIDEO + WORKSHOP)

 

  • The research box: de kern van mijn onderzoek past in een klein doosje.

  • Welke verhalen heb ik te vertellen?

  • Welke metaforen kan ik verzinnen rond mijn onderzoek?

  • Welke linken kan ik leggen met de actualiteit?

  • We bekijken de vorm en structuur van vijf communicatiemiddelen die vaak door onderzoekers gebruikt worden.

 

Met wie communiceren? (VIDEO + WORKSHOP)

 

  • Wat is het verschil tussen doelgroepen en stakeholders?

  • Wie zijn de stakeholders rond mijn topic?

  • Wie moet iets weten?

  • Wie moet iets vinden?

  • Wie moet iets doen?

 

Hoe communiceren? (VIDEO + WORKSHOP)

 

  • Welke communicatiemiddelen zijn het meeste geschikt voor welke stakeholder?

  • Welke middelen kunnen elkaar versterken (crossmediaal communiceren)?

  • Welke middelen eenmalig inzetten en welke continu?

  • We stellen een matrix op waarbij we stakeholders linken aan communicatiemiddelen, met een concrete tijdsplanning.

 

De strategie finetunen (WORKSHOP)

  • We verfijnen de communicatiestrategie.

  • We werken sterk op maat, op basis van de noden. Er kan ruimte worden voorzien voor de uitwerking van een communicatieactie. Bijvoorbeeld: structuur van een website, opmaak van een persbericht of presentatie, opnemen van een video, enzovoort.