top of page
Zoeken

Deze vraag is zo confronterend

Ik kan het niet meer aanzien. Zo vaak zie ik prachtige websites. Podcasts met jingles. Kleurrijke infographics. Toffe video’s. Flashy logo’s en apps. We besteden er heel wat tijd, energie én budget aan.


Allemaal goed en wel. Kleine maar belangrijke bedenking:


Bereiken we daarmee wie je moet bereiken? Hoeveel relevante mensen bekijken die prachtige website? Beluisteren die podcast? Doorgronden die infographic en video? Gebruiken de app?


Vaak is de vraag al even confronterend als het antwoord.


Door ons blind te staren op de output van communicatie (website, podcast, app, video, etc.) en onze energie daarin te steken, vergeten we de essentie. We vergeten waar het écht om draait. En dat is: interactie met hen die er écht toe doen, warme contacten, met en voor hen een verschil maken.


Hebben we die app, podcast of video wel écht nodig? Misschien wel. Misschien niet. Kan het misschien ook op een andere manier? Op een manier die eenvoudiger is, die minder tijd en energie vergt, die beter past bij onszelf? Dat kan zeker.


Omdat ik het niet meer kan aanzien (ik heb gevoel voor drama eh), wil ik een lans breken voor de fundamenten van communicatie. To the basics. Naar de essentie. Als rasechte communicatiewetenschapper met -intussen- 13 jaar en een half ervaring in wetenschapscommunicatie kan ik daar wel iets over vertellen 😊.


Wil je meer tijd en plezier, meer echte interactie dankzij jouw eigenste manier van communiceren? Wil jij bijleren over de fundamenten van communicatie? Laten we dat mogelijk maken! Met wie binnen jouw organisatie babbel ik dan best? Jij kan mij helpen door het mailadres van die personen te sturen die beslissen over workshops/trainingen. Die zal ik dan zelf contacteren. Bedankt!


Laten we het allemaal niet moeilijker maken dan het is en gaan voor de essentie. Less is more zoals ze zeggen, zeker?


Met enthousiaste groetjes



P.S. Wat als we enkel focussen op de essentie van communicatie? Zonder alle stress, gedoe, en tijdverlies? Laten we dat mogelijk maken! Met wie binnen jouw organisatie babbel ik dan best?


bottom of page