#Together We Become Circular
CAPTURE droomt van een circulaire economie. Daarom zet het in op innovatieve toepassingen om water, plastics en CO2 duurzaam terug te winnen.
Een communicatiestrategie voor CAPTURE, een consortium met UGent, VITO, UAntwerpen en VUB.
Naar herbruikbare producten in het ziekenhuis
De medische sector zet zich in voor onze gezondheid. Tegelijkertijd genereert ze bergen afval dat het leefmilieu aantast. Tikkeltje paradoxaal. reCURE onderzoekt hoe ziekenhuisproducten herbruikt kunnen worden.
Een communicatiestrategie voor reCURE van UAntwerpen.
Spectaculaire wetenschap op de kermis
Iets bijleren op een kermis? Het is moeilijk voor te stellen. Science at the Fair onderzoekt hoe de kermis tussen 1850 en 1914 een belangrijke rol speelde in de verspreiding van wetenschap, kennis en visuele cultuur bij een breed publiek.
Een communicatiestrategie voor SciFair (UAntwerpen).
Werven en selecteren. Maar dan inclusief
Iedereen gelijke kans op werk. Ja, toch? Op basis van kwalitatief onderzoek levert het onderzoeksproject Spotting Talent inzichten over inclusief werven en selecteren.
Een communicatiestrategie voor Spotting Talent van AP Hogeschool.
Elke maand daagt een onderzoeker van de faculteit Sociale Wetenschappen van UAntwerpen je uit om op expeditie te gaan. Ga op zoek naar een object of locatie die gelinkt is aan zijn of haar onderzoek.
Een samenwerking met de Faculteit Sociale Wetenschappen van UAntwerpen.
Bachelorstudenten Theaterwetenschappen leren over de rol van de toverlantaarn in het Playstation-spel 'Red Dead Redemption'. En dat allemaal live en met bloeddorstige wolven op de loer! Ook enkele journalisten waren van de partij.
Een samenwerking met B-magic (UAntwerpen, ULB, Universiteit Utrecht)
Het werk van een onderzoeker in groene chemie voorstellen in een filmpje van 90 seconden? En dat filmpje moet nog enkele jaren kunnen meegaan? Challenge accepted! Op pad in het lab van Shoubhik Das!
Een project voor Universiteit Antwerpen, in samenwerking en Jasper Léonard.
EEN LETTERLIJKE ELEVATOR PITCH
De kern van jouw onderzoek helder vertellen, en dat in slechts 20 seconden? Dat is een elevator pitch! Wat als we een elevator pitch letterlijk nemen en onderzoekers in iconische Antwerpse liften droppen? We namen de proef op de som.
Een project voor Universiteit Antwerpen, in samenwerking met Field en Jasper Léonard.
HOE KIJKEN KINDEREN NAAR MILIEU?
Hoe kijken jonge kinderen naar milieuvervuiling en gezondheid? Wat als we hén zelf het woord geven en het hen laten uitleggen aan hun leeftijdsgenoten?
Een project voor VITO, Universiteit Antwerpen, Provinciaal Instituut voor Hygiëne en Vrije Universiteit Brussel. In samenwerking met Jasper Léonard.
EEN COMMUNICATIESTRATEGIE VOOR DE TOVERLANTAARN
De toverlantaarn was hét visuele massamedium uit de negentiende eeuw. Dankzij B-magic komt deze lantaarn vandaag terug tot leven. Ik ontwikkelde een communicatiestrategie en verzorgde de PR.
Een samenwerking met B-magic (UAntwerpen, ULB, Universiteit Utrecht)
EINDELIJK EEN WEBSITE VOOR FORUM+
FORUM+, hét tijdschrift voor onderzoek en kunsten in de Lage Landen, bestaat al ettelijke jaren. Maar… die bestond tot 2017 enkel op papier. We creëerden voor FORUM+ een online wereld vol artistiek onderzoek.
Een project voor Koninklijk Conservatorium Antwerpen, in samenwerking met Kevin Dendievel, Tine Marguillier en Nele Wynants.
WETENSCHAPSCOMMUNICATIE van A tot Z
Onderzoek en evenementen, dat gaat goed samen! Ik verzorgde de communicatie voor het onderzoek naar en voor de eventsector. Ik nam onder andere de website, sociale media, PR en infographics onder mijn hoede.
Een samenwerking met het onderzoekscentrum Publieke Impact van KdG Hogeschool.
ALUMNI SOCIALE WETENSCHAPPEN AAN HET WOORD
Sociale Wetenschappen, een studiegebied dat relevanter is dan ooit. Welke impact heeft de opleiding nog in het werk en leven van alumni?
Een videoproject voor de Faculteit Sociale Wetenschappen van UAntwerpen, in samenwerking met Jasper Léonard.
MET DE NIEUWSMONITOR TOT IN HET PARLEMENT
De Nieuwsmonitor is een periodiek wetenschappelijk rapport over een actueel topic in de Vlaamse media. Van 2010 tot 2016 was ik vaak auteur en zorgde ik voor heel wat zichtbaarheid: van onderzoek in de media tot in het parlement!
Een samenwerking met de UAntwerpen.